Choď na obsah Choď na menu

2017. október

Tisztelt Szülők!

Értesítjük Önöket:

Az iskolai osztályképek elkészítésére 2017. október 27-én, pénteken kerül sor.

Az őszi szünet ideje: 2017. október 30 – 2017. november 03.
Szünet utáni első tanítási nap: 2017. november 06-án (hétfőn) lesz.

Intézményünk 2017. november 22-én, szerdán 1600-1800-ig fogadó délutánt tart. A pedagógusok várják gyermekeik tanulmányi előmenetele és magatartása iránt érdeklődő szülőket.

Iskolavezetés

Gyöngyösi zarándoklat

Két autóbusz is megtelt a 2017. október 7-én, szombaton megszervezett zarándoklatra, melyre tanulóinkkal együtt a családtagjaikat is hívtuk. A 80 fős társaságot nem csak a túra, a jó levegő, hanem Erik testvér is várta Gyöngyösön.

erik.jpg gyongyospata.jpg

Képgaléria

Útvonalunk első állomása a gyöngyöspatai Kisboldogasszony-templom volt, ahol érdekes és történelmileg is hiteles idegenvezetést kaptunk. A középkori templom fő látványosságát a Jézus családfáját ábrázoló Jessze-oltárt, valamint a Nekcsei Biblia másolatát is megcsodálhattuk.

csaladfa.jpg nekcsei1.jpg nekcsei.jpg

Következő megállónk a gyöngyös-alsóvárosi ferences templom volt, ahol közösen imádkoztunk iskolánkért, családjainkért az Erik testvér által bemutatott szentmisén. Később az ő vezetésével Kékestetőre mentünk, ahol a csoport kettévált.

Képgaléria

A bátrabbak a hosszabb, kéktúra útvonalát választották, amely közel 6 km volt. Vadregényes erdőn keresztül, a kora középkori Bene vár romjain át értünk Mátrafüredre. Itt a kicsik csoportjával találkoztunk, akik a rövidebb 3,5 kilométeres gyönyörű útvonalat járták végig.

tura1.jpg tura3.jpg

Innen kisvasúttal érkeztünk vissza Gyöngyösre. Zarándoklatunk nem csak lelki, de testi feltöltődést is jelentett, bár ,,fékező izmaink” rendesen elfáradtak.

tura2.jpg tura4.jpg

Képgaléria

Ez a nap minden résztvevő számára emlékezetes marad.

Az „Arany 200 – busz” Szécsényben

A Petőfi Irodalmi Múzeum mozgókiállítása, az „Arany 200 – busz” Szécsénybe is ellátogatott, ahol 7. és 8. évfolyamos csoportok számára – muzeológus által irányított – rendhagyó órákra került sor. A busz belsejében Arany János művei interaktív, játékos formában elevenedtek meg. Arany személyes tárgyainak hiteles másolatai, digitális időszalag, videók és képek sora az író életrajzát mutatta be.

aranybusz02.jpg aranybusz03.jpg aranybusz01.jpg

Képgaléria

A busz külsején a Toldi eseményeit követhették a gyerekek, és kereshették a válasz idézeteket a feladványokra. Színezőkkel, puzzle kirakóval, középkori sisakokkal, petrencés rúddal, és természetesen malomkővel is voltak feladatok, amit a gyerekek élvezettel próbált ki a nap folyamán.

A 7. B osztályos tanulók számára is érdekes volt ez a rendhagyó tárlatvezetés.

Farkas Barbara: „Nekem az egész busz tetszett, mert tele volt ötletes, játékos feladatokkal, melyek jó szórakozást nyújtottak a látogatóknak.”

Tóth Fanni: „Én az interaktív feladatokat szerettem a legjobban.”

Rigó Bálint: „Ha felszállsz a buszra, Arany János világába csöppensz, ahol nemcsak a személyes tárgyait, de a műveit is megismerheted.”

A diákok mondataiból is látszik, milyen jól érezték magukat ezen a szórakoztató, érdekes programon.

Társadalomtudományi munkaközösség

Szeptember havi étkezési térítési pótdíjfizetés

• 2017.10.18. /szerda/ 800-1600

Októberi Mária köszöntő

Októberben különös tisztelettel és szeretettel fordulunk Égi Édesanyánk, Mária felé. Ilyenkor az Egyház ősi imádságával, a rózsafüzérrel köszöntjük a Szűzanyát.
Ebbe szeretnénk bekapcsolódni - iskolánk tanulói és pedagógusai -, a templomban 2017. október 17-én (kedden) du 1725 órai kezdettel.

Erre az alkalomra és az azt követő szentmisére a családtagokat is nagy szeretettel várjuk.

Szeptember havi étkezési térítési díj fizetés

• 2017.10.10. /kedd/ 800-1600
  • 2017.10.11. /szerda/ 800-1600

EMLÉKEZTETŐ
Tisztelt Szülők!
Értesítjük Önöket, hogy a Kékestető-Gyöngyös zarándoklat időpontja 2017. október 7. (szombat). A zarándoklat rossz idő esetén sem marad el, ezért kérjük, hogy esőköpenyt, vízhatlan kabátot is pakoljanak be gyermekeiknek.
Gyülekező az iskola előtti parkolóban 7 óra 45 perckor. Várható érkezés 17 óra körül.
Szendvicsebédet biztosítunk. Tízórait, uzsonnát és innivalót mindenki hozzon magával.
A tervezett zarándoklaton az 1-5. évfolyam kb. 2-3 kilométert, míg a 6-12. évfolyam kb. 5-7 km-es távot gyalogol. Kérjük, hogy a gyermekek túraöltözetben és kényelmes, de zárt sportcipőben érkezzenek.