Choď na obsah Choď na menu

2018. május

„Határtalanul” tanulmányi kirándulás

2018. május 23-án szerdán reggel elindultunk a Felvidékre, azért hogy megismerkedjünk északi szomszédunk természeti szépségeivel és történelmi nevezetességeivel. Az ott tartózkodásunk ideje alatt egy idegenvezető nyújtott nekünk segítséget, és a történelem, földrajz vagy éppen a magyar órán már hallott információt sok érdekességgel egészítette ki.

Utunk első állomása Losonc volt, ahol egy magyar iskolába látogattunk el. Nagy örömmel fogadtak minket, az igazgató úr bemutatta az iskolát és beszélt a városról. A mi kis városunkat, Szécsényt a 7.b osztályosok mutatták be az ottani diákoknak, majd átadtuk a nekik készített ajándékokat és elbúcsúztunk. A következő megállónk Alsósztregován volt, ahol megkoszorúztuk a Madách-emlékművet, majd a Dobsinai jégbarlang felé vettük az irányt. A barlangot már 1871-től lehet látogatni, 2000-től pedig a világ természeti örökségének jegyzékén is helyet kapott. A fél órás barlangséta után leereszkedtünk a hegyről és indultunk a szállásunkra.

img_5602.jpg img_5710.jpg

Képgaléria

Tátralomnicon 12 fűtött faházban voltunk elhelyezve, mellettünk csörgedezett egy hegyi patak, és ha a házak teteje fölé pillantottunk a Tátra csodálatos látványa tárult a szemünk elé. Miután kipakoltunk, az esti órákban a Tatranec hotel éttermében fogyaszthattuk el meleg kétfogásos vacsoránkat és aki, még nem fáradt el eléggé, tehetett egy kisebb túrát Borda Tamás tanár úrral.

A második napot egy tartalmas svédasztalos reggelivel indítottuk, mindenki talált neki tetsző finomabbnál finomabb étket. A reggeli után magunkhoz vettük az úti csomagunkat és már indultunk is. Először Iglót, a Szepesség második legnagyobb városát néztük meg és ott a Szűz Mária Mennybemenetele tiszteltére szentelt plébániatemplomot.

img_5657.jpg img_5695.jpg

Majd elindultunk meghódítani a Tátrát. Ahogy közelítettünk egyre mesésebb látvány tárult a szemünk elé. Kanyargós utak, hegyi patakok, meredek hegyoldalak, fenyves erdők és a még néhol havas Tátra láncai. Egy ideig együtt ment a csapatunk, majd a Csorba tónál kétfelé váltunk. Aki nagyobb kihívásra vágyott egy majd 10 km-es túrát tehetett meg, a többiek pedig a kb. 3 km kerületű Csorba tavat sétálták körbe. Miután újra egyesült a három osztály az esti órákban egy irodalmi vetélkedőre került sor, faházanként, csapatokban.

Képgaléria

A harmadik napot is elég korán indítottuk, mivel 9:30-kor már a Bélai cseppkőbarlang bejáratánál gyülekeztünk, hogy az elsők között legyünk, akik bemennek. Ez a legmagasabban fekvő barlang a látogathatók közül, amit tapasztalatból tudunk is már. A barlangtúra után a késmárki Thököly várhoz vezetett az utunk. Még a buszon a 7.a osztályosoktól Lőcséről tudhattunk meg sok mindent, és Mikszáth Kálmán: A fekete város című könyvéből idéztek nekünk. Végül Lőcsét vettük birtokba, ahol is csapatokban versenyeztek a gyerekek. Szelfiket kellett készíteniük Lőcse nevezetes épületeivel és műemlékeivel. Az eredmény kihirdetésére és a díjazásra, a vacsora után került sor. És mivel elérkezett az utolsó éjszaka, ezért elérkezett a pakolás ideje is.

img_5746.jpg img_5786.jpg

A negyedik napot a szepesi várnál kezdtük, két órát töltöttünk Közép-Európa legnagyobb épségben megmaradt várában. A 7.c osztályosok kiselőadásai II. Rákóczi Ferencről szóltak, amit utazás közben hallgattak meg a többiek. Amikor megérkeztünk Kassára, megnéztük a székesegyházat, ahol megkoszorúztuk II. Rákóczi Ferenc hamvait. A főtéren megcsodáltuk a szökőkutakat, belecsöppentünk egy futóversenybe, szombat lévén több mennyasszonyt is láttunk, és még egy keresztelő utáni fényképekezdésnél is segédkeztünk. Megtekintettük a Rákóczi-házat, amely a rodostói másolata. Végül még jutott idő egy kis vásárlásra is.

A hosszú utazás után 2018. május 26-án szombaton 19:30 körül hazaérkeztünk. Úgy gondolom, hogy sok új élményben volt részünk és ez a kirándulás jól összekovácsolt bennünket, gyerekeket és felnőtteket egyaránt.

Videó:

Golyánné Juhász Edina

Titkos küldetés az iskolában, avagy a Ciklus – Show az életre nevelésben

Szerintem szülőként, pedagógusként nehéz a testünkben lévő változásokról, a szexről, a testiségről, a nemiségről beszélni. Nemcsak beszélni tudni nehéz, hanem merni is nehéz. Nem hiába titkos ez a küldetésünk, mert testünk egy csoda, amit valóban fel kell fedeznünk, ahhoz, hogy valóban értékesnek tartsuk nem csak a sajátunkat, hanem a másikét is, és vigyázzunk rá.

dsc_4754.jpg dsc_4773.jpg

Az iskolánk fontosnak tartja a tanulóink életkornak megfelelő felvilágosítását, és erre nagyszerű vállalkozás a Ciklus – Show, ami valójában egy félnapos drámajáték, amelynek során szó szerint végig vezetik a gyerekeket a termékenység testi folyamatain játékosan, mégis a téma komolyságának megfelelően. A cél valójában az, hogy a gyerekek a testüket szépnek, csodának, csodálatosnak, különlegesnek fedezzék fel, és ezt a felnőtt életükben párjukkal is átéljék. A testi folyamatok bemutatása élményszerű, amely elsősorban érzelmi oldalról közelíti meg a gyerekeket. Mégis olyan ismereteket ad, olyan ismeretek erősít meg, amely még nem tartoznak közvetlenül a gyerekek mindennapi tudásához, de tapasztalatok által egyre közelebb kerülhetnek önmagukhoz.

dsc_4794.jpg dsc_4809.jpg

Képgaléria

A fiúkkal együtt vettem részt a programon, és úgy érzem, hogy többségében kis pironkodással, de mertek és tudtak kérdezni, beszélgetni. Nagyon büszke voltam rájuk! Arra gondoltam, hogy gyermekkoromban milyen jó lett volna egy ilyen felvilágosító drámajáték.

dsc_4802.jpg dsc_4781.jpg

A szülők bevonása szükséges a programba, hiszen a nevelés első színtere a család. A szülői értekezlet során a szülők javaslatokat kapnak arra, hogy miként kezeljék a testi változások témáját serdülő gyerekeiknél. Ennek hatása a megfelelő bizalmi légkör és szülői támogatás mellett alakulhat ki. Ez a program nem csak a tanulókat, hanem a nevelőket – szülőket és pedagógusokat egyaránt – is segíti közelebb kerülni saját szexusukhoz.

Köszönet az előadóknak!

Bátyi Sándor
osztályfőnök

Erzsébet Tábor – Zánka

Iskolánk 4. évfolyamáról 40 tanuló, egy 3 napos zánkai jutalom osztálykiránduláson vehetett részt, az Erzsébet Tábor nyertes pályázatának köszönhetően. A hosszú utazás ellenére frissen és derűsen érkeztünk a táborba, ahol a regisztrációt követően, rögtön elfoglalhattuk szálláshelyeinket a kényelmes szobákban. Rövid frissítő után egy íncsiklandó ebéd várt bennünket.

Első utunk a hadtörténeti parkba vezetett, ahol különböző katonai járművekkel ismerkedhettünk testközelből, sőt még egy helikopterbe is beülhettünk.  Ezután a főszerep a mozgásé volt. Egy óriási trambulinon ugrálhattunk és egyéb mozgásos, közösségépítő játékokkal tölthettük a délután hátralévő részét. Az aktív mozgás után következett a vacsora, majd a nap levezetése, egy tábori disco. A fiatal animátorok vezetésével igazi slágerek kíséretében fergeteges tánc bontakozott ki.

img_20180514_150800.jpg img_20180515_080821.jpg

Képgaléria

A 2. napon az esőzés sem szegte kedvünket. A kiadós reggeli után egy csodás balatoni sétahajózás részesei lehettünk. A délután folyamán, a főtéren kialakított kresz pályán ügyeskedhettünk, majd egy vidám és tartalmas mesekvíz csapatversenyen tették próbára a mesék világában való tájékozottságunkat.

img_20180515_101138.jpg img_20180515_103002.jpg

A 3. napon a tábor elhagyása után meglátogattuk a Tihanyi Apátságot. A gyönyörű kilátás és a templomban, múzeumban látottak teljesen lenyűgöztek mindannyiunkat. Az esti órákban kissé fáradtan, de élményekkel gazdagon tértünk haza.

Köszönjük, hogy ilyen különleges és jó hangulatú osztálykirándulás részesei lehettünk. Reméljük máskor is lesz alkalmunk ellátogatni a zánkai Erzsébet Táborba.

Vargáné Kovács Andrea
tanító néni

Tisztelt Szülők!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy 2018. május 25-én, pénteken a Szülői Szervezet rendezésében Gyermeknapot tartunk a Várkertben. Kérjük, hogy ennek megfelelően túra öltözetben, zárt sportcipőben és a „Bárkányis” egyenpólóban jöjjenek a gyermekek az iskolába. Délelőtt a programok szabadtéren, mozgásos tevékenységekkel zajlanak, ezért innivalót ennek megfelelően hozzanak magukkal.

Ebéd után 12:30-kor mennek haza az alsó tagozatos tanulók az iskolából.

Szükség esetén 16 óráig ügyeletet biztosítunk, kérjük, hogy igény esetén jelezzék az osztályfőnök felé.

Iskolavezetés

Április havi étkezési térítési pótdíj fizetés

2018.05.17. /csütörtök/ 800-1600

Tisztelt Szülők!

Értesítjük Önöket, hogy 2018. május 7-én (hétfőn) és 10-én (csütörtökön) a középiskolásoknak a 9 - 11. évfolyamon érettségi szünetet tartunk.

Az általános iskolás tanulók normál tanítási rend szerint jönnek iskolába.

Iskolavezetés

Április havi étkezési térítési díj fizetés

• 2018.05.10. /csütörtök/ 800-1600
  • 2018.05.11. /péntek/ 800-1600

Kedves Édesanyák, Nagymamák!anyaknapja.jpg

Meghívjuk Önöket a 2018. május 8-án, kedden 19 órakor kezdődő szentmisére és az azt követő Mária köszöntőre. Mindenkit szeretettel várunk!

Tisztelt Szülők!

Továbbá értesítjük Önöket arról, hogy 2018. május 4-én, pénteken a középiskolai ballagási készületek miatt az 5. óra után, azaz 12:35-kor mennek haza alsó tagozatos tanulóink az iskolából.