Choď na obsah Choď na menu

2019. július

„Találkozás Jézussal” – hittantábor Kemencén

Felső tagozatos diákjaink, illetve plébániánk bérmálkozásra készülő fiataljai számára szerveztük idei hittantáborunkat, melynek ebben is évben is Kemence adott otthont. A tábor témáját az Egyház szentségei képezték, melyek megvalósítják a találkozást Jézussal.

Hétfő reggel 9-kor indultunk a templom előtti parkolóból. A közel másfél órás út után örömmel foglaltuk el szállásunkat, majd a tábori kápolnánál közösen nyitottuk meg a programot. A bemutatkozást követően kiosztottuk a fontosabb feladatokat, kijelöltük a felelősöket, majd sor került a már hagyománnyá vált „angyalkázásra”. Mindenki húzott egy kártyát rajta egy névvel, és a név tulajdonosára kellett különösen figyelnie a hét során. Ezt megsegítette a Tibi bácsi által tervezett „üzenőfal”, ahová a résztvevők elhelyezhették a védenceik számára készített meglepetéseiket, leveleiket. Az ismerkedést a Csongor testvér által celebrált nyitó szentmise tette emlékezetessé, ahol a szentségekről általános értelemben hallhattunk a szentbeszédben. A jól megérdemelt vacsora előtt még ellátogattunk a helyi vasútkiállításra, ahol lehetőségünk volt egy szerelvény kipróbálására is.

KÉPGALÉRIA

A keddi napunk témája a beavató szentségek voltak, ezekről elmélkedtünk Tibi bácsi segítségével a reggeli percekben. Ezt követően három állomáson vehettek részt a táborozók. Hajni néni és Ancsa néni kézműves foglalkozást szerveztek, Marika néni és Zsolti bácsi bibliai játékokra invitálták a fiatalokat, míg Csongor testvér és Tibi bácsi játékos, mozgásos gyakorlatokkal tették vidámmá a délelőttöt. Az ebédet követően strandolásra került sor, majd este szentmisére és közös grillezésre az udvaron.

Szerdán lelkinapot tartottunk, melynek központi témája az Oltáriszentség, a szentgyónás és a betegek kenete volt. A délelőtt folyamán két csoportra oszlottunk, így elmélkedtünk az imént említett szentségekről. Ezt követően gyónási alkalmat szerveztünk fiataljainknak. Bűneinket, gondjainkat, problémáinkat egy kis lapra felírták, majd egy vödörbe gyűjtöttük, végül meggyújtottuk, ezzel is jelképezve, hogy a gyónás megszabadít bűneinktől. Az ebéd utáni közös játékokat követően szentmisét és szentségimádást tartottunk a kemencei templomban.

A csütörtöki napunkon a hivatásszentségekkel foglalkoztunk, majd túrát szerveztünk. A bérmálkozásra készülők egy nagyobb utat tettek meg Nagybörzsöny irányába, míg a fiatalabbakkal a keresztút állomásait imádkoztuk a kálváriánál. Kellőképp elfáradtunk, így a vacsora után tábortüzet tartottunk, ahol sokat játszottunk, nevettünk, beszélgettünk.

Utolsó napunkon, pénteken Nagybörzsönybe kirándultunk, ahol megtekintettük a híres vízimalmot. Ezt követően záró szentmisét tartottunk a templomban, majd a finom ebéd és fagyizás után haza indultunk. A szülők örömmel várták gyermekeiket a szécsényi templom parkolójában. Reméljük, mindenki jól érezte magát az idei év hittantáborában, és megvalósult a találkozás Jézussal.

Adamik Zsolt

Nyári napközis hittantábor

Az idén ötödik alkalommal hívtuk az 1-4. osztályos gyermekeket a nyári napközis hittan táborba, melynek ez évben a plébánia adott otthont. 36 lelkes kisgyermek és kísérőik töltött együtt három tartalmas és szép napot.

A táborba reggel 8 óra felé hozták a szülők a gyermekeiket és este fél kilenc kor vitték haza. Célunk az volt, hogy a reggeli imától kezdve egészen estig legyenek együtt a gyermekek, és a nap folyamán sokféle helyzetben és alkalommal gyakorolhassák egymás felé a szeretet cselekedeteit. Persze ehhez sok segítség, figyelmeztetés, bátorítás és odafigyelés kellett a segítők részéről is.

A megérkezés öröme vagy épp a megszeppenés után a napot közös imával kezdtük, majd a reggeliző asztalnál tanultunk csendben, fegyelmezetten enni, hálát adni az ételért, elfogadni mások figyelmességét és észrevenni, ha valakinek szüksége van valamire.

A délelőttök közös beszélgetésekkel, énekléssel és kézműveskedéssel teltek. Az idén Jézus példabeszédeire figyeltünk. Megismertük a kiválasztott történeteket, megbeszéltük mire tanítanak, hogyan segítenek bennünket, majd különböző kézműves technikákkal próbáltuk megjeleníteni a tanultakat, ill, a jó elhatározásainkat.

KÉPGALÉRIA

Az ebédet mindig nagy örömmel vártuk, hiszen azt szépen terített asztalnál, a Rákóczi Étteremben fogyasztottuk el.

Rövid csendes pihenő után a délutánokat is tartalmasan töltöttük: közösen  játszottunk a Várkertben, mely sok lehetőséget kínált egymás megsegítésére, bátorítására, örülni a győzelemnek és elfogadni  ha veszítünk. Kedden a magyargéci keresztúthoz látogattunk el, ahol Jób testvér vezetésével egy nagyon szép lelki élményben volt részünk. Szerda délután pedig egy akadályversenyen, játékos formában elevenítettük fel a tanult történeteket.

Estefelé az uzsonna után közös énekléssel csendesítettük el a szívünket és készültünk a szentmisére, ahová a délelőtt készített munkáinkat is elvihettük, melyeket az oltár köré elhelyeztünk. Nagyon szép és megható esemény volt, amikor a gyermekek -Jób testvér bíztatására - az Oltáriszentség körül a földön ülve hallgatták Jézus tanítását és kapcsolódtak be az imába.

KÉPGALÉRIA

z utolsó este a mise után- melyre a szülőket is elhívtuk – a kolostor udvarán szülők, gyermekek, nevelők és ferences testvérek közösen adtunk hálát az együtt töltött napokért, azok minden ajándékáért.